(Super interviu cu Valentin Dragu, fostul Consilier educativ
al Liceului Teoretic Recaş)
1.
Ce va determinat să renunțați la această funcție
de consilier educativ?
"Am să dezvolt puţin mai mult răspunsul la
această întrebare. Evoluţia sistemului de învăţământ de-a lungul anilor, necesitatea
acoperirii nevoilor comunităţilor, precum şi obligaţia, cel puţin morală a
celor implicaţi în educaţie de a căuta şi găsi şi implementa programe menite să
dezvolte elevul au dus la creşterea volumului de muncă în special al
consilierilor educativi din şcoli. În acest context, la începuturi de an şcolar
sau de semestre la nivelul inspectoratului se realizează două tipuri de
consfătuiri: una cu consilierii educativi sau coordonatorii cu proiecte şi
programe educative şi alta cu coordonatorii cu proiecte şi programe europene.
De obicei, şcolile au desemnată o singură persoană pentru ambele „funcţii”.
Recomandarea ISJ Timiş este aceea ca şcolile să aibă 2 persoane desemnate
pentru cele două titulaturi, cu atribuţii diferite, astfel încât volumul de
muncă de care aminteam să fie împărţit. Am propus în şedinţa Consiliului
Profesoral al L.T.Recaş să fie desemnate 2 persoane care să se ocupe de
activităţile extracurriculare şi programele educative din şcoală: una pentru
consilierul educativ, iar cealaltă, pentru coordonatorul proiectelor şi
programelor europene. Rezultatul votului? M. Solmoşan (Consilier educativ) şi subsemnatul
(Coordonator proiecte şi programe europene)."
2. Ce
trebuie să facă un consilier educativ?
"Consilierul educativ are foarte multe
atribuţii, între ele amintesc elaborarea planului anual al activităţilor
extraşcolare, iniţiază, organizează şi desfăşoară activităţi extracurriculare,
dezvoltă programe de prevenţie a delicvenţei juvenile, de combatere a
absenteismului şcolar, participă la întocmirea bazei de date a şcolii cu
privire la aceste probleme, îndrumă activitatea comisiei ariei curriculare
Consiliere şi orientare (diriginţi), elaborează programe de educaţie civică, de
promovare a sănătăţii, programe culturale, ecologice, sportive, turistice etc. "
3. Ce
experiență ați acumulat în acești ani?
"Am avut onoarea de a mi se acorda, an de an,
încrederea colegilor pentru a fi consilier educativ în cadrul liceului, timp de
10 ani. Experienţa acumulată în toţi aceşti ani este, evident, mare – am deprins
(„la locul de muncă”) competenţe organizatorice, tehnice (digitale, scrieri de
proiecte), sociale, dar mai ales am învăţat că implicarea şi lucrul în echipă
reprezintă cheia succesului (în orice domeniu, aş putea extinde). Am „crescut”
odată cu voi."
4. Ce
calități trebuie să îndeplinească un viitor președinte
CȘE?
"Preşedintele CŞE ar trebui să fie capabil
să-şi formeze o echipă cu care să înceapă derularea proiectelor propuse, să fie
energic, activ, implicat în viaţa şcolii, să fie onest, să ştie să-i asculte pe
ceilalţi, să fie dispus să înveţe şi de la „subalterni” şi, nu în ultimul rând,
să-şi respecte promisiunile făcute în campania electorală."
5. Cât
de importantă este relația dintre președintele CŞE și consilierul educativ?
"Am să te întreb şi eu acelaşi lucru,
neoficial însă (după interviu). Consider că mai importantă este relaţia dintre
preşedinte şi propria echipă pe de o parte şi dintre preşedinte şi alegători,
pe de altă parte. Relaţia dintre preşedintele CŞE şi consilierul educativ,
trebuie – şi nu văd nici un motiv să nu continue aşa – să fie de colaborare,
consultare, sprijin (reciproc) sau de ghidare."
6. Cum
va evolua Consiliul Școlar al Elevilor Recas fără dumneavoastră?
"CŞE Recaş va evolua foarte bine fără mine,
pentru că voi faceţi parte din el şi nu eu, este identitatea, munca şi meritul
vostru, pentru că sunt proiectele şi interesele voastre, pentru că în el se
regăsesc gândurile şi sentimentele voastre. Sunt mândru de ce aţi făcut până
acum (continui să mă laud cu voi şi cu activitatea voastră la colegi din alte
şcoli, la prieteni sau în medii oficiale) şi încrezător că lucrurile nu se
opresc aici. Pe de altă parte, n-aţi scăpat de mine (încă), pentru că am primit
o delegare din partea Consilierului educativ de a coordona activitatea CŞE şi
anul acesta şcolarJ "
7. În
ce proiecte sunteți implicat în acest moment?
"În primul rând, voi petrece mai mult timp cu
clasa a XII-a (unde sunt diriginte) – în proiecte de consiliere pentru carieră
şi pentru pregătirea examenului de
bacalaureat; în al doilea rând, continuăm proiectul CŞE. Apoi, voi fi implicat,
alături de colegii mei – ai văzut că suntem mai mulţi, ne multiplicăm ca-n
Matrix – în realizarea programelor educative ce se vor desfăşura sub
coordonarea consilierului educativ. Şi, nu în ultimul rând, anul acesta şcolar
mă voi concentra şi pe scrierea de proiecte europene, pe identificarea şi
realizarea unor parteneriate cu şcoli din alte ţări europene."
8. Un
mesaj pentru noul Consilier Educativ?
"Noul Consilier educativ nu este nou. D-na
Solmoşan a mai deţinut această funcţie timp de ani de zile, şi a făcut-o cu
succes, are o experienţă organizatorică imensă. Mesajul l-am transmis deja: echipa
e gata. Continuăm! "
9. Un
mesaj pentru viitorul presedinte al elevilor?
"Să nu fie orgolios sau prea ambiţios (căci
această calitate se poate transforma uşor în defect), să fie respectuos, să
lucreze în echipă, să fie îndrăzneţ, să lupte şi să apere interesele şi
drepturile elevilor şi, evident, SUCCES!"
10. Un
mesaj pentru elevii din liceu?
"Aveţi încredere în voi, cunoaşteţi-vă
drepturile, luptaţi pentru ele şi pentru valori, învăţaţi şi dobândiţi
competenţe şi abilităţi, fiţi responsabili, fiţi optimişti."
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Suntem interesați de părerea dumneavoastră. Mulțumim