Faceți căutări pe acest blog

vineri, 21 septembrie 2012

Consiliul Şcolar al Elevilor: super interviu cu Valentin Dragu, fostul Consilier educativ al Liceului Teoretic Recaş

        Consiliul Şcolar al Elevilor
(Super interviu cu Valentin Dragu, fostul Consilier educativ al Liceului Teoretic Recaş)


1.    Ce va determinat să renunțați la această funcție de consilier educativ?

"Am să dezvolt puţin mai mult răspunsul la această întrebare. Evoluţia sistemului de învăţământ de-a lungul anilor, necesitatea acoperirii nevoilor comunităţilor, precum şi obligaţia, cel puţin morală a celor implicaţi în educaţie de a căuta şi găsi şi implementa programe menite să dezvolte elevul au dus la creşterea volumului de muncă în special al consilierilor educativi din şcoli. În acest context, la începuturi de an şcolar sau de semestre la nivelul inspectoratului se realizează două tipuri de consfătuiri: una cu consilierii educativi sau coordonatorii cu proiecte şi programe educative şi alta cu coordonatorii cu proiecte şi programe europene. De obicei, şcolile au desemnată o singură persoană pentru ambele „funcţii”. Recomandarea ISJ Timiş este aceea ca şcolile să aibă 2 persoane desemnate pentru cele două titulaturi, cu atribuţii diferite, astfel încât volumul de muncă de care aminteam să fie împărţit. Am propus în şedinţa Consiliului Profesoral al L.T.Recaş să fie desemnate 2 persoane care să se ocupe de activităţile extracurriculare şi programele educative din şcoală: una pentru consilierul educativ, iar cealaltă, pentru coordonatorul proiectelor şi programelor europene. Rezultatul votului? M. Solmoşan (Consilier educativ) şi subsemnatul (Coordonator proiecte şi programe europene)."


2.    Ce trebuie să facă un consilier educativ?

"Consilierul educativ are foarte multe atribuţii, între ele amintesc elaborarea planului anual al activităţilor extraşcolare, iniţiază, organizează şi desfăşoară activităţi extracurriculare, dezvoltă programe de prevenţie a delicvenţei juvenile, de combatere a absenteismului şcolar, participă la întocmirea bazei de date a şcolii cu privire la aceste probleme, îndrumă activitatea comisiei ariei curriculare Consiliere şi orientare (diriginţi), elaborează programe de educaţie civică, de promovare a sănătăţii, programe culturale, ecologice, sportive, turistice etc. "

3.    Ce experiență ați acumulat în acești ani?

"Am avut onoarea de a mi se acorda, an de an, încrederea colegilor pentru a fi consilier educativ în cadrul liceului, timp de 10 ani. Experienţa acumulată în toţi aceşti ani este, evident, mare – am deprins („la locul de muncă”) competenţe organizatorice, tehnice (digitale, scrieri de proiecte), sociale, dar mai ales am învăţat că implicarea şi lucrul în echipă reprezintă cheia succesului (în orice domeniu, aş putea extinde). Am „crescut” odată cu voi."

4.    Ce calități trebuie să îndeplinească un viitor președinte CȘE?

"Preşedintele CŞE ar trebui să fie capabil să-şi formeze o echipă cu care să înceapă derularea proiectelor propuse, să fie energic, activ, implicat în viaţa şcolii, să fie onest, să ştie să-i asculte pe ceilalţi, să fie dispus să înveţe şi de la „subalterni” şi, nu în ultimul rând, să-şi respecte promisiunile făcute în campania electorală."

5.    Cât de importantă este relația dintre președintele CŞE și consilierul educativ?

"Am să te întreb şi eu acelaşi lucru, neoficial însă (după interviu). Consider că mai importantă este relaţia dintre preşedinte şi propria echipă pe de o parte şi dintre preşedinte şi alegători, pe de altă parte. Relaţia dintre preşedintele CŞE şi consilierul educativ, trebuie – şi nu văd nici un motiv să nu continue aşa – să fie de colaborare, consultare, sprijin (reciproc) sau de ghidare."

6.    Cum va evolua Consiliul Școlar al Elevilor Recas fără dumneavoastră?

"CŞE Recaş va evolua foarte bine fără mine, pentru că voi faceţi parte din el şi nu eu, este identitatea, munca şi meritul vostru, pentru că sunt proiectele şi interesele voastre, pentru că în el se regăsesc gândurile şi sentimentele voastre. Sunt mândru de ce aţi făcut până acum (continui să mă laud cu voi şi cu activitatea voastră la colegi din alte şcoli, la prieteni sau în medii oficiale) şi încrezător că lucrurile nu se opresc aici. Pe de altă parte, n-aţi scăpat de mine (încă), pentru că am primit o delegare din partea Consilierului educativ de a coordona activitatea CŞE şi anul acesta şcolarJ "

7.    În ce proiecte sunteți implicat în acest moment?

"În primul rând, voi petrece mai mult timp cu clasa a XII-a (unde sunt diriginte) – în proiecte de consiliere pentru carieră şi pentru  pregătirea examenului de bacalaureat; în al doilea rând, continuăm proiectul CŞE. Apoi, voi fi implicat, alături de colegii mei – ai văzut că suntem mai mulţi, ne multiplicăm ca-n Matrix – în realizarea programelor educative ce se vor desfăşura sub coordonarea consilierului educativ. Şi, nu în ultimul rând, anul acesta şcolar mă voi concentra şi pe scrierea de proiecte europene, pe identificarea şi realizarea unor parteneriate cu şcoli din alte ţări europene." 
8.     Un mesaj pentru noul Consilier Educativ?

"Noul Consilier educativ nu este nou. D-na Solmoşan a mai deţinut această funcţie timp de ani de zile, şi a făcut-o cu succes, are o experienţă organizatorică imensă. Mesajul l-am transmis deja: echipa e gata. Continuăm! "

9.     Un mesaj pentru viitorul presedinte al elevilor?

"Să nu fie orgolios sau prea ambiţios (căci această calitate se poate transforma uşor în defect), să fie respectuos, să lucreze în echipă, să fie îndrăzneţ, să lupte şi să apere interesele şi drepturile elevilor şi, evident, SUCCES!"

10. Un mesaj pentru elevii din liceu?

"Aveţi încredere în voi, cunoaşteţi-vă drepturile, luptaţi pentru ele şi pentru valori, învăţaţi şi dobândiţi competenţe şi abilităţi, fiţi responsabili, fiţi optimişti." 
      

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Suntem interesați de părerea dumneavoastră. Mulțumim